Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Ben jij een creatieve duizendpoot?

Kom dan helpen in het Atelier van het Annahuis! *De organisatie* Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek in Breda. Iedereen is bij ons welkom. Er komen allerlei bezoekers op de inloop voor een kopje koffie, een luisterend oor of een hulpvraag wanneer mensen te maken hebben met armoede, verslaving of dakloos zijn. Ons doel is dat iedereen gezien wordt, tot zijn recht komt en zijn of haar talenten ontwikkelt. Voor ons bestaan zijn we afhankelijk van subsidies van de gemeente Breda, fondsen en particulieren. In het Annahuis werkt een enthousiast team van 4 beroepskrachten en zo’n 25 vrijwilligers. *Wij zoeken een creatief begeleid(st)er voor de Inloop Atelier Annahuis* Houd jij van gezelligheid en mensen uit te dagen om talenten te ontdekken en creatief aan de slag te gaan? Als medewerk(st)er van het Atelier ben je op de donderdagmiddag aanwezig van 13:00 tot 16:00u/16:30u, dit is inclusief klaarzetten en opruimen en nabespreking. We zijn specifiek op zoek naar iemand die mensen individueel kan begeleiden en/of (een serie) workshops met een bepaalde techniek wil geven. Werkzaamheden: Om 13:00u samen alles klaar zetten. Het Atelier start om 13:30. Je verwelkomt bezoekers en zorgt dat ze zich op hun gemak voelen. Je helpt met het zoeken van benodigd materiaal en begeleid bezoekers in hun creatief proces. Samen met de bezoekers ruimen we op. Na afloop is er na 15:30u met het team een nagesprek waarin teruggekeken wordt op de middag of plannen besproken worden. *Past dit bij jou?* Wij zoeken iemand die: - mensen kan begeleiden en stimuleren op creatief vlak - mensen laagdrempelig een techniek kan leren - het leuk vindt om gezelligheid te brengen en mensen met elkaar te verbinden; - flexibel is in de omgang, initiatief neemt en kan improviseren; - zich aan afspraken kan en wil houden; - stevig in z’n schoenen staat; - het leuk vindt om in een team te werken; - een leergierige en open houding heeft; - het team ondersteunt met het bijhouden en beheren van de voorraad materialen, - mee helpt met het organiseren van een expositie en bezoek aan een musea; - openstaat voor de bezoekers en filosofie van het Annahuis. *Wat bieden wij?* Je komt bij ons in een gezellig team terecht waarbij de beroepskracht van het Annahuis de eindverantwoordelijkheid draagt. Je werkt intensief samen met de beroepskracht en andere vrijwilligers. Al doende leer je hoe we werken vanuit de presentiebenadering. De sfeer in huis is gezellig, informeel en soms een beetje chaotisch. Er is veel persoonlijke aandacht en we zijn altijd benieuwd hoe jij je talenten kunt inzetten en welke ideeën jij hebt. Als je wilt kun je ook betrokken raken bij de andere vrijwilligers en activiteiten van het Annahuis in het maandelijks teamoverleg, met afwisselend intervisie en bespreking van ontwikkelingen binnen het Annahuis. Vanuit het Annahuis worden soms trainingen aangeboden. Als vrijwilliger mag je bovendien gratis gebruikmaken van het uitgebreide trainingsaanbod van MOOIWERK Breda. *Geïnteresseerd?* Spreekt jou dit aan? Neem eens een kijkje op onze website, [website verborgen], om meer te lezen over wie we zijn en wat we doen. Direct contact opnemen kan via deze site van MOOIWERK Breda of via onderstaande knop.

Lees meer
structureel

Breda

Gastvrijheid & horeca
Activiteitenbegeleiding
Creativiteit & muziek

Beschrijving

Kom dan helpen in het Atelier van het Annahuis!

*De organisatie*
Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek in Breda. Iedereen is bij ons welkom. Er komen allerlei bezoekers op de inloop voor een kopje koffie, een luisterend oor of een hulpvraag wanneer mensen te maken hebben met armoede, verslaving of dakloos zijn. Ons doel is dat iedereen gezien wordt, tot zijn recht komt en zijn of haar talenten ontwikkelt. Voor ons bestaan zijn we afhankelijk van subsidies van de gemeente Breda, fondsen en particulieren. In het Annahuis werkt een enthousiast team van 4 beroepskrachten en zo’n 25 vrijwilligers.

*Wij zoeken een creatief begeleid(st)er voor de Inloop Atelier Annahuis*

Houd jij van gezelligheid en mensen uit te dagen om talenten te ontdekken en creatief aan de slag te gaan?
Als medewerk(st)er van het Atelier ben je op de donderdagmiddag aanwezig van 13:00 tot 16:00u/16:30u, dit is inclusief klaarzetten en opruimen en nabespreking.
We zijn specifiek op zoek naar iemand die mensen individueel kan begeleiden en/of (een serie) workshops met een bepaalde techniek wil geven.

Werkzaamheden: Om 13:00u samen alles klaar zetten. Het Atelier start om 13:30. Je verwelkomt bezoekers en zorgt dat ze zich op hun gemak voelen. Je helpt met het zoeken van benodigd materiaal en begeleid bezoekers in hun creatief proces. Samen met de bezoekers ruimen we op. Na afloop is er na 15:30u met het team een nagesprek waarin teruggekeken wordt op de middag of plannen besproken worden.
*Past dit bij jou?*
Wij zoeken iemand die:
- mensen kan begeleiden en stimuleren op creatief vlak
- mensen laagdrempelig een techniek kan leren
- het leuk vindt om gezelligheid te brengen en mensen met elkaar te verbinden;
- flexibel is in de omgang, initiatief neemt en kan improviseren;
- zich aan afspraken kan en wil houden;
- stevig in z’n schoenen staat;
- het leuk vindt om in een team te werken;
- een leergierige en open houding heeft;
- het team ondersteunt met het bijhouden en beheren van de voorraad materialen,
- mee helpt met het organiseren van een expositie en bezoek aan een musea;
- openstaat voor de bezoekers en filosofie van het Annahuis.

*Wat bieden wij?*
Je komt bij ons in een gezellig team terecht waarbij de beroepskracht van het Annahuis de eindverantwoordelijkheid draagt. Je werkt intensief samen met de beroepskracht en andere vrijwilligers. Al doende leer je hoe we werken vanuit de presentiebenadering. De sfeer in huis is gezellig, informeel en soms een beetje chaotisch. Er is veel persoonlijke aandacht en we zijn altijd benieuwd hoe jij je talenten kunt inzetten en welke ideeën jij hebt.

Als je wilt kun je ook betrokken raken bij de andere vrijwilligers en activiteiten van het Annahuis in het maandelijks teamoverleg, met afwisselend intervisie en bespreking van ontwikkelingen binnen het Annahuis.

Vanuit het Annahuis worden soms trainingen aangeboden. Als vrijwilliger mag je bovendien gratis gebruikmaken van het uitgebreide trainingsaanbod van MOOIWERK Breda.

*Geïnteresseerd?*
Spreekt jou dit aan? Neem eens een kijkje op onze website, [website verborgen], om meer te lezen over wie we zijn en wat we doen. Direct contact opnemen kan via deze site van MOOIWERK Breda of via onderstaande knop.

Praktische informatie

Tijd

Wekelijks 3 tot 5 uur

donderdag

Locatie

Breda

Impact

Impactgebied
Belangenbehartiging & goede doelen
Kunst & cultuur
Sociaal & welzijn
Categorie
Gastvrijheid & horeca
Activiteitenbegeleiding
Creativiteit & muziek
Dorothé
40% profielsterkte

Over Dorothé

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Dorothé is ingeschreven op MOOIWERK Breda sinds 23-11-2022
  • Meerdere positieve matches gemaakt

Bekijk meer van Stichting Annahuis

Ben jij een organisatietalent?

Ben jij een organisatietalent?
Breda
Wekelijks · 0 tot 8 uur
Stichting Annahuis
Regelmatig zijn er ideeën of verzoeken van buiten om iets leuks te organiseren voor de bezoekers van het Annahuis. Meestal zijn dit eenmalige of jaarlijks terugkerende activiteiten. Jij vindt het leuk dit op te pakken en coördineert deze activiteit, altijd in samenspraak met de betreffende beroepskracht. Ben jij die sociale, zelfstandige multitasker die graag als Personal Assistant de staf van het Annahuis ondersteunt? Ben jij op zoek naar een gastvrije plek met een gezellig team en persoonlijke ondersteuning, waarbij jij als vrijwilliger ook echt gezien wordt? Een plek waar mensen zichzelf kunnen zijn? Kom dan eens langs om kennis te maken. De organisatie Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek in Breda. Iedereen is bij ons welkom. Mensen komen op de inloop voor een kopje koffie, een luisterend oor of een hulpvraag, bv. als ze te maken hebben met armoede, verslaving of dakloosheid. Ons doel is dat iedereen gezien wordt, tot zijn recht komt en er als mens mag zijn. In het Annahuis werkt een enthousiast team van vier beroepskrachten en zo’n 25 vrijwilligers. We zijn op zoek naar een collega die ons wil ondersteunen op kantoor. Wat ga je doen? Op het Annahuis is geen dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, afwisselend en soms een beetje rommelig. We zijn open van maandag t/m donderdag. Er zijn verschillende mogelijkheden: je kan op afroep, dus onregelmatig werken als het nodig is om een organisatieklus op te pakken. Vanuit huis of op ons kantoor. Als je van regelmaat houdt zou je ook één dagdeel op kantoor kunnen werken. Als er geen organisatieklussen liggen kan je altijd een aantal vaste taken op kantoor doen. Dit kan afgestemd worden met de andere vrijwilliger op kantoor. Beschikbare dagdelen op kantoor zijn: maandagmiddag, op een dinsdag of donderdag. Er is een keuze uit verschillende activiteiten. Je kunt denken aan: ● Het zelfstandig of mee organiseren van incidentele of jaarlijks terugkerende activiteiten en de communicatie hiervoor verzorgen, zoals flyers maken en een persbericht opstellen en deze digitaal en fysiek (laten) verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan een activiteit rondom Sinterklaas, de Burendag, een verwendag, een verjaardag of jubileum. Maar ook het verzoek van een bedrijf dat iets wil organiseren op de inloop. Dan ben jij de contactpersoon en stemt af wat er nodig is, maakt een planning, regelt de nodige vrijwilligers enz.; ● Mocht je van opruimen houden dan is hier in huis ook altijd wel iets op te ruimen of je organiseert een opruimactie 1 x in de zoveel tijd; ● Wanneer je tijd over hebt zijn er altijd wel administratieve werkzaamheden op kantoor, opruimklusjes, koffie en thee zetten, was en afwas verzorgen. Jij bent: ● Goed in organiseren en delegeren, het oppakken en uitvoeren van nieuwe ideeën; ● Betrouwbaar, integer, leergierig; ● Flexibel in de omgang, je kan improviseren; ● In staat om zelfstandig te werken, het overzicht te houden en prioriteiten te stellen; ● Digitaal vaardig met verschillende computerprogramma’s, bijvoorbeeld voor het maken van persberichten, flyers en posters; ● In staat om in goed Nederlands brieven of mails te schrijven en ook mondeling te communiceren met betrokken partijen die mee doen met een activiteit; ● Iemand die openstaat voor de bezoekers en filosofie van het Annahuis. Wat bieden wij? Je komt bij ons in een gezellig team terecht. Er werken zes verschillende mensen op kantoor, verspreid over de vier openingsdagen. Afhankelijk van de werktijden heb je een flexibele werkplek en/of je werkt ook vanuit huis. Je zult vaak ad hoc klussen krijgen die afgestemd worden tussen de beroepskracht en jou. Je werkt samen met het Annaberaad waar bezoekers in zitten die graag meedenken over terugkerende activiteiten. Als je een vast dagdeel wil komen kun je in rustiger tijden een aantal administratieve taken op kantoor oppakken in samenspraak met je collega’s. Als je aanwezig bent tijdens de inloop, is het drukker op kantoor met vragen en gesprekken. Op andere tijden kan het heel rustig zijn. Zo kan je kiezen wat bij je past. De sfeer in huis is informeel en soms een beetje chaotisch. Je wordt ingewerkt, er is persoonlijke aandacht en we zijn altijd benieuwd naar ideeën die jij hebt. Na een proeftijd kun je lid worden van het vrijwilligersteam. Er is maandelijks een teamoverleg, met afwisselend intervisie en bespreking van ontwikkelingen binnen het Annahuis. Zo raak je betrokken bij het geheel en leer je de andere vrijwilligers kennen. Vanuit het Annahuis worden soms trainingen aangeboden. Als vrijwilliger mag je bovendien gebruikmaken van het uitgebreide trainingsaanbod van MOOIWERK Breda. Geïnteresseerd? Spreekt jou dit aan? Neem eens een kijkje op onze website, [website verborgen], om meer te lezen over wie we zijn en wat we doen. Of loop gewoon een keertje binnen tijdens een inloopochtend, om de sfeer te proeven en kennis te maken! Direct contact opnemen kan verder via de site van MOOIWERK Breda om een afspraak te maken of via [e-mailadres verborgen] of tel [telefoonnummer verborgen].
(kleine) groepen

Word jij de enthousiaste schakel op kantoor?

Word jij de enthousiaste schakel op kantoor?
Breda
Wekelijks · 2 tot 8 uur
Stichting Annahuis
Je zit achter de computer, de telefoon rinkelt, de deurbel gaat én je bent koffie aan het zetten. Met een glimlach doe je de deur open: welkom bij het Annahuis! Ben jij die sociale, zelfstandige multitasker die graag als Personal Assistant de staf van het Annahuis ondersteunt? Ben jij op zoek naar een gastvrije plek met een gezellig team en persoonlijke ondersteuning, waarbij jij als vrijwilliger ook echt gezien wordt? Een plek waar mensen zichzelf kunnen zijn? Kom dan eens langs om kennis te maken. De organisatie Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek in Breda. Iedereen is bij ons welkom. Mensen komen op de inloop voor een kopje koffie, een luisterend oor of een hulpvraag, bv. als ze te maken hebben met armoede, verslaving of dakloosheid. Ons doel is dat iedereen gezien wordt, tot zijn recht komt en er als mens mag zijn. In het Annahuis werkt een enthousiast team van vier beroepskrachten en zo’n 25 vrijwilligers. We zijn op zoek naar een collega die ons wil ondersteunen op kantoor. Wat ga je doen? Op het Annahuis is geen dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, afwisselend en soms een beetje rommelig. We zijn open van maandag t/m donderdag. Het zou fijn zijn als je één of enkele dagdelen ons wil versterken en ondersteunen op het kantoor, bij voorkeur op maandagmiddag, op een dinsdag of donderdag. Dat doen we natuurlijk in goed overleg en als je een keer niet kunt is dat geen probleem. Je taken zijn heel breed en elk dagdeel is weer anders. Je kunt denken aan: ● De telefoon opnemen en bezoekers aan de deur te woord staan; ● Administratieve werkzaamheden met een aantal terugkerende taken zoals post verwerken, het adressenbestand bijhouden, papieren documenten en digitaal archief ordenen en opruimen. Daarnaast incidentele klussen zoals het maken van een rooster of losse ‘uitzoekklussen’; ● Ondersteuning vrijwilligersbeleid met het verzorgen van verjaardagskaarten en kadootjes voor de vrijwilligers en het organiseren van een uitstapje; ● Koffie en thee zetten, was en afwas verzorgen, het kantoor waar nodig opruimen; ● Het mee organiseren van incidentele of jaarlijks terugkerende activiteiten en de communicatie hiervoor verzorgen, zoals flyers maken en een persbericht opstellen en verspreiden; ● Voorraad bijhouden (EHBO-trommel, kantoorbenodigdheden, spullen voor ons noodfonds). Jij bent: ● Betrouwbaar, integer, leergierig; ● Flexibel in de omgang, je kan improviseren; ● Proactief: je ziet werk en pakt klussen graag en snel op om zo collega’s te ontlasten; ● In staat om zelfstandig te werken, het overzicht te houden en prioriteiten te stellen; ● Digitaal vaardig met verschillende computerprogramma’s; ● In staat om in goed Nederlands brieven of mails te schrijven en de telefoon te beantwoorden; ● Iemand die openstaat voor de bezoekers en filosofie van het Annahuis en zo nodig praktische ondersteuning geeft bij vragen aan de deur. Wat bieden wij? Je komt bij ons in een gezellig team terecht. Er werken zes verschillende mensen op kantoor, verspreid over de vier openingsdagen. Afhankelijk van de werktijden heb je een flexibele werkplek. Je zult vaak ad hoc taken krijgen waarmee je de beroepskrachten kunt ontlasten en ondersteunen. In rustiger tijden wachten andere administratieve taken die minder urgent zijn. Als je aanwezig bent tijdens de inloop, is het drukker op kantoor met vragen en gesprekken. Op andere tijden kan het heel rustig zijn. Zo kan je kiezen wat bij je past. De sfeer in huis is informeel en soms een beetje chaotisch. Je wordt ingewerkt, er is persoonlijke aandacht en we zijn altijd benieuwd naar ideeën die jij hebt. Na een proeftijd kun je lid worden van het vrijwilligersteam. Er is maandelijks een teamoverleg, met afwisselend intervisie en bespreking van ontwikkelingen binnen het Annahuis. Zo raak je betrokken bij het geheel en leer je de andere vrijwilligers kennen. Vanuit het Annahuis worden soms trainingen aangeboden. Als vrijwilliger mag je bovendien gebruikmaken van het uitgebreide trainingsaanbod van MOOIWERK Breda. Geïnteresseerd? Spreekt jou dit aan? Neem eens een kijkje op onze website, [website verborgen], om meer te lezen over wie we zijn en wat we doen. Of loop gewoon een keertje binnen tijdens een inloopochtend, om de sfeer te proeven en kennis te maken! Direct contact opnemen kan verder via de site van MOOIWERK Breda om een afspraak te maken of via [e-mailadres verborgen] of tel [telefoonnummer verborgen].

Anderen bekeken ook

Heel Holland Wipt tegels

Heel Holland Wipt tegels
Overal
Eenmalig · 0 tot 1 uur
NLvoorelkaar
Het wip-seizoen is geopend: wip, Holland, wip! Van 21 maart tot en met 31 oktober speelt heel Nederland het NK Tegelwippen. Iedereen kan meedoen door tegels te vervangen voor groen in zijn eigen voor-, achter- of geveltuin. Jij dus ook! Laten we samen Nederland een stuk groener maken. Wanneer tegels worden vervangen door gras, bloemperken, bomen en geveltuinen, wordt Nederland meer klimaatbestendig, behaaglijker voor insecten en dieren, koeler op warme dagen én veel mooier! Klik op de onderstaande ik doe mee knop en ontvang het aanmeldformulier, hoe het werkt en inspiratie!
Jongeren
Challenge
(kleine) groepen

Help gevluchte kinderen door spel & beweging

Help gevluchte kinderen door spel & beweging
Overal
Wekelijks · 3 tot 5 uur
TeamUp
Wil jij écht iets betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren? Als vrijwilliger bij TeamUp begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten waarmee je structuur, plezier en steun brengt in hun leven. Deze activiteiten helpen hen spelenderwijs omgaan met emoties zoals angst, boosheid en verdriet. Voordat je start, volg je een tweedaagse training, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt. Samen met een enthousiast team ga je wekelijks op een vast moment naar een opvanglocatie (azc) bij jou in de buurt. TeamUp is een programma van Save the Children en is ontwikkeld samen met UNICEF Nederland en War Child. Jouw werkzaamheden Je maakt deel uit van een enthousiast, internationaal team van vrijwilligers en professionals. Elke week begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten voor kinderen en jongeren (6-18 jaar) op een azc. De activiteiten hebben altijd een thema en doel, zoals vriendschap, samenwerking of respect. Door er wekelijks voor hen te zijn, bouw je een vertrouwensband op. Je zorgt voor structuur, plezier en verbinding. Kinderen en jongeren voelen zich bij jou gehoord, gezien en gesteund. Ondertussen krijg je goede begeleiding vanuit ons en volop kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Daarnaast heb je een signalerende rol. Je leert hoe je zorgwekkend gedrag herkent en verwijst kinderen waar nodig naar gespecialiseerde zorg. Dit ben jij: • Je bent 21 jaar of ouder (vanwege het werken met kinderen en jongeren werkt t/m 18 jaar). • Je hebt ervaring met het organiseren van activiteiten voor kinderen en jongeren of relevante werkervaring. • Je bent een afgeronde opleiding (of bent nog studerend) in pedagogiek, onderwijs, social work of sport, spel en beweging. • Je bent ongeveer 4 uur per week beschikbaar vanaf ongeveer 14:00 uur (dag en tijd verschillen per locatie). • Je bent voor een langere periode beschikbaar, stabiliteit is essentieel voor deze kwetsbare groep. Werken met kinderen of jongeren? TeamUp werkt met kinderen (6 – 14 jaar) en jongeren (14-18 jaar). Voor beide groepen zoeken we vrijwilligers met specifieke kwaliteiten: - Kinderen: je bent geduldig, zorgzaam en speels. Je helpt hen in hun ontwikkelen en samenwerking. - Jongeren: je bent energiek, standvastig en inlevend. Je gebruikt sport om hen te motiveren en te betrekken. Heb jij een voorkeur of wil je hier meer over weten? Overleg dit gerust met onze recruiters. Wat bieden wij? • De kans om direct iets te betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren. • Praktische trainingen in het geven van de activiteiten en het werken met gevluchte kinderen en jongeren. • Een plek in een internationaal, professioneel en enthousiast team. • Counseling- en stressmanagementsessies. • Vrijwilligersevenementen om ervaringen uit te wisselen. • Een reiskostenvergoeding en vergoeding van eventuele onkosten. • De mogelijkheid om werkervaring op te doen in dit vakgebied en je verder te ontwikkelen; Solliciteer nu! Wil jij het verschil maken, ben je sportief en pas je in het profiel? Solliciteer dan snel. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. De veiligheid van kinderen en jongeren staat bij TeamUp voorop. We accepteren geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures. TeamUp wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Asiel, Migratie en Integratie (AMIF).

Vrijwilliger conversatiegroep

Vrijwilliger conversatiegroep
Breda
Wekelijks · 3 tot 4 uur
Humanitas Regio Breda
Functieomschrijving Tijdens de conversatielessen leer je - samen met een andere vrijwilliger - groepjes van 4 tot 6 deelnemers om de mondelinge vaardigheden te verbeteren. Je hebt hiervoor de beschikking over materiaal dat gericht is op spreken en luisteren. We werken met materiaal van Stichting Het Begint met Taal. SpreekTaal Basis en SpreekTaal Praktisch zijn twee voorloopmodules voor beginnende sprekers van het Nederlands. SpreekTaal Basis is speciaal ontwikkeld voor geletterden. SpreekTaal Praktisch is speciaal ontwikkeld voor praktijkleerders. Met het materiaal oefenen nieuwkomers gericht hun spreekvaardigheid. De lessen zijn informeel qua setting. Je bent wekelijks beschikbaar voor een bijeenkomst van 2 uur voor minimaal een jaar en je bent eenmalig vier dagdelen beschikbaar voor een training voor taalvrijwilligers. We zoeken vrijwilligers voor dinsdagavond, woensdagmiddag of vrijdagochtend. De bijeenkomsten worden verzorgd op drie locaties in Breda. Benodigde vaardigheden • Goede beheersing van de Nederlandse taal. • Affiniteit met andere culturen • Goed kunnen luisteren en communiceren • Kunnen coachen met geduld en inlevingsvermogen • Goed kunnen omgaan met de computer en smartphone • Je wordt geschoold tot taalvrijwilliger en krijgt nascholing en ondersteuning aangeboden. • Er is een WA- en ongevallenverzekering Contactpersoon Peter van Gijsel, Humanitas Afdeling Regio Breda E [e-mailadres verborgen] M [telefoonnummer verborgen]
Jongeren

Met jouw inzet help je slachtoffers

Met jouw inzet help je slachtoffers
Almelo, Almere, Assen, Beek, Breda, Dordrecht, Eindhoven, Emmen, Groningen, Hoogeveen, Huizen, Leeuwarden, Lelystad, Midden-Drenthe, Rotterdam, Zeewolde
Wekelijks · 4 tot 6 uur
Slachtofferhulp Nederland
Maak het verschil Op verschillende locaties door heel Nederland is Slachtofferhulp Nederland op zoek naar vrijwilligers die slachtoffers helpen en ondersteunen. Met jouw luisterend oor en praktisch advies kun je hét verschil maken voor mensen die net iets ingrijpends hebben meegemaakt. Word vrijwilliger: bied slachtoffers in emotionele en praktische ondersteuning Slachtofferhulp Nederland helpt slachtoffers en nabestaanden na een strafbaar feit, verkeersongeval, calamiteit of een andere onverwachte ingrijpende gebeurtenis. Zij kunnen bij ons terecht voor emotionele steun, praktische ondersteuning (zoals hulp bij het aanvragen van schadevergoeding) en ondersteuning in het strafproces. Jaarlijks helpen wij honderdduizenden slachtoffers en nabestaanden persoonlijk of online. Daarnaast helpen wij de mensen rondom het slachtoffer met tips en advies. Slachtofferhulp Nederland is een landelijke organisatie met 25 locaties. Samen helpen wij slachtoffers vandaag verder. Dit wordt jouw werk Na een ingrijpende gebeurtenis spelen er allerlei emoties en krijgen slachtoffers en nabestaanden met verschillende instanties te maken. Je hebt namens Slachtofferhulp Nederland persoonlijk contact met slachtoffers. Je bekijkt welke hulp ze nodig hebben en biedt emotionele en praktische ondersteuning. Soms is één gesprek voldoende, soms heeft iemand meer ondersteuning nodig. Zo nodig verwijs je door voor vervolghulp.

Vrijwilliger psychische problemen

Vrijwilliger psychische problemen
Breda
Eenmalig of wekelijks · 2 tot 3 uur
BredaMantelzorg
Carla’s man heeft chronische depressies. Johan zorgt voor zijn zoon met schizofrenie. Karim doet boodschappen voor zijn zus die niet de straat op durft. Allemaal zijn ze mantelzorger; ze zorgen lange tijd voor iemand in hun omgeving. Mantelzorg voor iemand met psychische problemen is vaak langdurig en intensief. Het is belangrijk dat mantelzorgers zich regelmatig ontspannen en zo nieuwe energie opdoen. Het is voor hen fijn om te weten dat er dan iemand bij hun naaste is. BredaMantelzorg zoekt daarom vrijwilligers voor mensen met psychische problemen. Wat ga je doen? Samen ga je leuke dingen doen. Bijvoorbeeld koffie drinken, fietsen, wandelen of naar een museum. Of je gaat thuis bij iemand op bezoek om een spelletje te doen, gezellig te praten of een film te kijken. Soms help je iemand om meer sociale contacten op te doen of meer naar buiten te durven. Voor jou misschien niets bijzonders, maar voor de ander kan dit veel betekenen. Ook voor de mantelzorger, die heeft op deze manier tijd voor zichzelf en wordt zo ontlast. Maak jij het verschil? BredaMantelzorg zoekt enthousiaste vrijwilligers, die graag een ander helpen. Hoe vaak je met iemand afspreekt, bepalen jullie samen. Het gaat hierbij niet om hulpverlening maar om 'gewoon' sociaal contact. Is dit iets voor jou? Dan horen we graag van je! Wat bieden wij? Als vrijwilliger neem je tijdelijk de zorgtaken van de mantelzorger over. Want doordat jij er bent, kan de mantelzorger iets anders doen. Je zult zien dat dit jou ook een fijn gevoel geeft. Dat ervaren eigenlijk alle vrijwilligers bij BredaMantelzorg. Wij waarderen onze vrijwilligers! BredaMantelzorg biedt daarom een veelzijdig begeleidingsprogramma. Met interessante trainingen, maar ook informele bijeenkomsten, borrels, etc. Voordat je begint, krijg je een cursus. Daarin leer je alles om je vrijwilligerswerk goed te kunnen doen. Zoals goed luisteren en grenzen stellen. Je wordt begeleid door een coördinator. Bij hem/haar kun je altijd terecht met vragen, opmerkingen, dilemma's of twijfels. Ook krijg je een reiskostenvergoeding en eventueel een vergoeding voor je telefoonkosten. Ben je enthousiast? En wil je meer informatie? Laat dan je gegevens achter. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op voor een kennismakingsgesprek. BredaMantelzorg geeft informatie, advies en ondersteuning aan iedereen in Breda die langdurig zorgt voor een ander. Wanneer mensen in de omgeving niet kunnen helpen, ondersteunen vrijwilligers van BredaMantelzorg.

Coordinator (voorzitter) van ons bestuurteam

Coordinator (voorzitter) van ons bestuurteam
Breda
Project · 5 tot 8 uur in totaal
West Brabantse Vogelwerkgroep
Heb jij zin in het coördineren van ons team met een vijftal zelfstandige collega’s, ieder met hun eigen verantwoordelijkheid? Ongeveer 10x per jaar komen we bij als bestuur bij elkaar om de activiteiten van onze 12 werkgroepen te bespreken en hun ondersteuning aan te bieden, als ze dat vragen of als wij dat nodig vinden. Per jaar zijn er 2 ledenvergaderingen. Op die avond heb jij dan de over-all regie, je begint met de inleiding, laat je collega’s aan het woord en zorgt voor de afsluiting. In jouw team zijn actief de collega’s: secretaris, penningmeester, PR-coördinator en Bio-coördinator. Het geeft je veel energie om je op deze manier in te zetten voor de natuur en vogels in het bijzonder. Veel enthousiaste en soms moeilijke vragen of (precaire) situaties ga je meemaken en hopelijk naar tevredenheid oplossen. In deze rol heb je contacten per email/telefoon met natuur- en overheidsorganisaties, particulieren en natuurlijk onze leden. Je kunt met velen op het gewenste niveau communiceren. Onze collega voorzitter wil je graag laten kennismaken met zijn activiteiten, met je mee kijken en daarna zijn taken aan je overdragen. Ongeveer 360 leden zijn lid van onze vereniging. Velen zijn behoorlijk actief en fanatiek in diverse activiteiten op vogelgebied. Allemaal hebben we regelmatig onze verrekijker vast. Het gaat ons aan het hart als de vogels in het nadeel zijn… dan spreken wij namens hen. Binnen ons team, en de vereniging, ben je van harte welkom!

Cyberambassadeurs gezocht!

Cyberambassadeurs gezocht!
Breda
Maandelijks · 3 tot 6 uur
Gemeente Breda
Word een cyberambassadeur van de gemeente Breda en help andere veilig te blijven in de digitale wereld. Steeds meer mensen worden slachtoffer van cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit. Denk bijvoorbeeld aan phishing, malware, vriend-in-nood-fraude via WhatsApp of e-mail en bankhelpdeskfraude. Wil jij jouw wijk en stad helpen om zich hiertegen te weren? Meld je dan aan cyberambassadeur en help mee om cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit buiten jouw wijk en stad te houden. Wat is een cyberambassadeur? Als cyberambassadeur ben je een enthousiaste vrijwilliger die meehelpt om de digitale veiligheid in onze gemeente te vergroten. Dat doe je door inwoners weerbaarder te maken met als doel: minder slachtoffers van cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit. Wat ga je precies doen? Samen met de andere nieuwe cyberambassadeurs volg je eerst een korte training in digitale weerbaarheid. Hierdoor ken jij alle vormen van cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit en weet je waar je op moet letten om jezelf en jouw wijk- en stadgenoten te beschermen tegen cybercriminelen. Het is en blijft vrijwilligerswerk, dus jij bepaalt zelf wat je tijdsinvestering is. Aan de hand van jouw mogelijkheden kan je de volgende activiteiten uitvoeren:  Je organiseert en geeft (eventueel met andere cyberambassadeurs en begeleiding vanuit de gemeente Breda) voorlichtingssessies over digitale veiligheid aan Bredanaars.  Je promoot bijvoorbeeld door middel van flyers, posten op sociale media, schrijven van berichtjes in de (digitale) wijkkrant informatie over digitale veiligheid om zo bewustwording op gang te brengen.  Je werkt samen met andere cyberambassadeurs, gemeentelijke instanties, onderwijs, politie en lokale (maatschappelijke) organisaties.  Je denkt achter de schermen mee over hoe we voorlichtingssessies het beste vorm en inhoud kunnen geven.  Je staat af en toe op een informatiemarkt om inwoners te informeren over digitale veiligheid. We zoeken jou! Iedereen mag zich aanmelden, ook als je geen ervaring hebt met digitale veiligheid. Door het scholingsaanbod vanuit het project Cyber Ambassadeurs Breda en de gratis workshops van MOOIWERK groeit jouw kennis op het gebied van digitale veiligheid Meld je aan via het aanmeldformulier, welke te vinden is op [website verborgen]. Liever eerst meer weten over dit vrijwilligerswerk? Mail dan naar [e-mailadres verborgen] Hopelijk tot snel!
Jongeren
(kleine) groepen

Huiskamer gesprek

Huiskamer gesprek
Breda
Wekelijks · 2 tot 4 uur
Surplus
Hallo jij daar! Ben jij die gezellig ondernemende man of vrouw die graag koffie drinkt en houd van een spelletje zoals rummicub? Dan ben ik op zoek naar jou! voor onze prachtige locatie Surplus De Donk zoeken wij een vrijwilliger die op dinsdagochtend van 10:00 uur tot 12:00 uur een groepje bewoners wil begeleiden bij een koffiemomentje in het Binnenhof . Lijkt dit je leuk, laat dan van je horen en maak een afspraak om eens te komen kijken en de sfeer te proeven!

Gastvrije “in beeld-brenger" gezocht!

Gastvrije “in beeld-brenger" gezocht!
Breda
Wekelijks · 2 tot 4 uur
MOOIWERK
Wist jij dat MOOIWERK ongeveer 100 workshops en bijeenkomsten per jaar aanbiedt? Dit doen we voor Bredase vrijwilligers – zij mogen kosteloos meedoen. We werken vanuit het idee: vóór vrijwilligers, dóór vrijwilligers. MOOI toch? Vind jij het (net als wij) belangrijk dat vrijwilligers hartelijk worden ontvangen? En wil je ons graag helpen om de workshops van MOOIWERK te delen? Dan zoeken wij jou! Wat ga je doen? Je helpt op de dag zelf bij het voorbereiden/opbouwen van de bijeenkomst. Dit doe je samen met de docent die de training geeft. Daarna is het tijd om vrijwilligers te verwelkomen! Enthousiast ontvang je alle deelnemers. Tijdens de training maak je foto's en filmpjes. Zo help je onze workshops & bijeenkomsten in beeld te brengen! Voorbeelden van werkzaamheden: -Je helpt het lokaal/de ruimte klaar te maken voor de start van een training. -Vrijwilligers verwelkomen tijdens cursussen, trainingen en workshop. Jij bent onze gastvrouw of –heer! -Koffie en thee uitdelen aan de deelnemers en docent. -Aanmeldingen en afmeldingen verwerken tijdens de bijeenkomst. -Telefonisch contact leggen met de mensen die we missen tijdens een bijeenkomst. -Persoonlijk contact met vrijwilligers die vragen kunnen hebben. -Foto's en korte video's maken die we kunnen gebruiken voor de communicatie uitingen van MOOIWERK. -Je bent medeverantwoordelijk voor het goed verlopen van de training op facilitair gebied. Het werk is veelzijdig en er is veel ruimte voor eigen initiatief. Samen met Ron, Lianne, Alicia en Jamy help jij eraan mee dat alles op rolletjes loopt. Hoeveel uur? Het zou fijn zijn als je wekelijks ongeveer 2 tot 4 uur beschikbaar bent. Dat kan op één dag zijn, maar je mag het ook verdelen over twee verschillende bijeenkomsten. De trainingen zijn over het algemeen in de avond. Je kunt jezelf indelen en aangeven op welke dag(en) je kunt. Je bent actief in ruimtes op verschillende locaties waar we de trainingen geven, zoals in buurthuizen of op scholen. Wil je per maand doorgeven wanneer je beschikbaar bent? Geen probleem! Wij zijn flexibel en hopen dat je ons één tot vier keer per maand wil ondersteunen. Wie ben jij? Jij bent iemand die enthousiast is, het leuk vindt om andere mensen te ontmoeten en te ondersteunen, en mooie beelden vast te leggen. Natuurlijk word je ingewerkt en door ons begeleid. Je bent spontaan, vriendelijk, houdt van afwisseling en van contact met mensen. Ervaring is fijn, maar geen vereiste. Als je maar wil leren! Waarom MOOIWERK? -Je komt terecht in een team met enthousiaste, bevlogen en collegiale mensen. -Je doet waardevolle werkervaring op en je krijgt de kans om jezelf te ontwikkelen. -Je hebt regelmatig contact met andere vrijwilligers en helpt mee aan hun ontwikkeling. -Je wordt gewoon heel blij als je een vrijwilliger spreekt die enthousiast is over een workshop! -Natuurlijk kun je zelf ook meedoen aan al onze workshops & bijeenkomsten. -Je wordt gratis lid van onze personeelsvereniging en kan mee met onze personeelsuitjes! Interesse of meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking met Jamy.
Jongeren

Telefonische contact met slachtoffers helpt

Telefonische contact met slachtoffers helpt
Almelo, Almere, Breda, Groningen, Huizen, Leeuwarden, Lelystad, Zeewolde
Wekelijks · 4 tot 4 uur
Slachtofferhulp Nederland
Maak het verschil voor slachtoffers en nabestaanden. Slachtofferhulp Nederland is op zoek naar vrijwilligers die het eerste contact met slachtoffers, nabestaanden, getuigen en andere betrokkenen verzorgen. Met jouw luisterend oor en praktisch advies kun je hét verschil maken voor mensen die net iets ingrijpends hebben meegemaakt. Word vrijwilliger: Slachtofferhulp Nederland helpt slachtoffers, nabestaanden, getuigen en andere betrokkenen na een strafbaar feit, verkeersongeval, calamiteit of een andere ingrijpende gebeurtenis. Zij kunnen bij ons terecht voor emotionele steun, praktische ondersteuning (zoals hulp bij het aanvragen van schadevergoeding) en ondersteuning in het strafproces. Jaarlijks helpen wij honderdduizenden slachtoffers en nabestaanden persoonlijk of online. Slachtofferhulp Nederland is een landelijke organisatie met 25 locaties. Samen helpen wij slachtoffers vandaag verder. Dit wordt jouw werk Na een ingrijpende gebeurtenis spelen er allerlei emoties en krijgen slachtoffers, nabestaanden, getuigen en andere betrokkenen met verschillende instanties te maken. Jij legt namens Slachtofferhulp Nederland het eerste telefonische contact met slachtoffers. Je biedt een luisterend oor en bespreekt welke hulp nodig is. Het kan zijn dat een telefonisch gesprek met jou voldoende is. Zo nodig verwijs je door.