csrf
NLvoorelkaar logo
NLvoorelkaar

Speelgoedcollectie beheren & vernieuwen

Deze speelgoed uitleen plek maakt maatschappelijk verschil voor mensen dichtbij. Sociaal, duurzaam en gezellig. Wat doet het speelgoedteam? Zij kopen nieuw speelgoed & beheren de collectie. Ze maken speelgoed wat stuk en incompleet is weer goed. Ze kopen nieuw speelgoed en maken dat klaar voor de uitleen. Door het in te voeren in de computer, codes erop te zetten en foto’s te maken voor de catalogus. Ook speelgoed wat gedoneerd is verwerken ze of ze verkopen het. Van dat geld wordt weer nieuw speelgoed gekocht. Denk aan ongeveer 4 uur per maand op tijden die jou uitkomen. Hier maak jij verschil voor mensen dichtbij. De speelotheek is sociaal en duurzaam en vindt dat alle mensen toegang moeten hebben tot leuk en leeftijd geschikt speelgoed. Jij krijgt leuke collega’s en ons jaarlijkse personeelsuitje is top. Je bent gratis lener van de Speelotheek. (Er zijn ook leuke gezelschapspellen voor volwassenen) Check de website [website verborgen] voor meer info. We leren je graag kennen. Hopelijk tot snel & een vrolijke groet, Judit Coördinator Speelotheek Hoograven

Lees meer

structureel

Utrecht

Techniek & reparatie
Administratie & receptie
Projectcoƶrdinatie

Beschrijving

Deze speelgoed uitleen plek maakt maatschappelijk verschil voor mensen dichtbij. Sociaal, duurzaam en gezellig.

Wat doet het speelgoedteam? Zij kopen nieuw speelgoed & beheren de collectie.

Ze maken speelgoed wat stuk en incompleet is weer goed. Ze kopen nieuw speelgoed en maken dat klaar voor de uitleen. Door het in te voeren in de computer, codes erop te zetten en foto’s te maken voor de catalogus. Ook speelgoed wat gedoneerd is verwerken ze of ze verkopen het. Van dat geld wordt weer nieuw speelgoed gekocht.

Denk aan ongeveer 4 uur per maand op tijden die jou uitkomen.

Hier maak jij verschil voor mensen dichtbij. De speelotheek is sociaal en duurzaam en vindt dat alle mensen toegang moeten hebben tot leuk en leeftijd geschikt speelgoed.

Jij krijgt leuke collega’s en ons jaarlijkse personeelsuitje is top. Je bent gratis lener van de Speelotheek. (Er zijn ook leuke gezelschapspellen voor volwassenen)

Check de website [website verborgen] voor meer info. We leren je graag kennen.
Hopelijk tot snel & een vrolijke groet,

Judit
Coördinator Speelotheek Hoograven

Praktische informatie

request.details.practical_information.time_investment

Maandelijks 2 tot 6 uur

Locatie

Utrecht

Bijzonderheden

Extra begeleiding mogelijk

Impact

Impactgebied

Duurzaamheid & milieu
Onderwijs & educatie
Sociaal & welzijn

Categorie

Techniek & reparatie
Administratie & receptie
Projectcoƶrdinatie
Delen:
Bewaar:
Print:

Bekijk meer van Speelotheek Hoograven

Uitlenen, controleren of organiseren
Utrecht

Uitlenen, controleren of organiseren

Wekelijks Ā· 2 tot 4 uur
Speelotheek Hoograven

De Speelotheek Hoograven is een bieb vol speelgoed. Sociaal: ieder kind heeft hier toegang tot leeftijdgeschikt speelgoed. En duurzaam: waarom zou je nieuw speelgoed kopen als je het kan lenen en zo te ontdekken wat je leuk vindt. Doe je mee? Speelgoed en spellen uitlenen en innemen in de computer is niet moeilijk, dat leren we je met plezier. Of ga aan de slag als speelgoedcontroleur. Dat is gezellig, we controleren iedere woensdagavond tussen 20-22 uur samen het speelgoed dat terug komt. Spellen, puzzels, lego, constructiespeelgoed, buiten speelgoed en meer. Leuk werk, maar het kost tijd. Daarom doen we dat samen met collega's, met veel lekkers en goede koffie, thee of een frisje. Veel gezelliger en ontspannender dan Netflix op de bank thuis. Wil je helpen met leuke activiteiten? Dan pas je in het activiteitenteam. Zij regelen leuke uitjes en buurt evenementen. Dat kan op tijden die jou goed uitkomen. De meeste vrijwilligers komen 1x per week of 1x per 2 weken of 3 weken. Hier maak je verschil voor mensen dichtbij met een fijne ploeg collega’s. Je bent super welkom. Jij kiest welke taken passen bij jou en jouw tijd. Wil je een uitleendienst draaien in de Speelotheek? Voor maandagmiddag zoeken we mensen tussen 15.00 uur -17.00 uur. Op woensdagavond tussen 20.00 uur - 22.00 uur en op zaterdagochtend is hulp nodig van 09.30- 11.30 uur. Het controleren van speelgoed doen we iedere woensdagavond van 20.00 - 22.00 uur. Daar zoeken we ook hard extra mensen voor. Andere taken & zaken zijn naar eigen agenda te plannen. We werken altijd in teamverband, met leuke collega's. Check de site [website verborgen] voor meer info. Kom kijken hoe waardevol en leuk de Speelotheek is. We leren je graag kennen. Hopelijk tot snel & een vrolijke groet Judit Coördinator Speelotheek Hoograven

Jongeren
Activiteiten begeleiden
Utrecht

Activiteiten begeleiden

Maandelijks Ā· 3 tot 6 uur
Speelotheek Hoograven

De Speelotheek Hoograven is een bieb vol speelgoed. Hier leen je speelgoed. Duurzaam, leuk en sociaal. Samen delen, lekker spelen. Help je mee met leuke activiteiten? Zoals het personeelsfeest, burendag of een leuke workshop. Soms ook activiteiten die de speelotheek zichtbaarder maken in de buurt. Het activiteitenteam telt 2 - 4 mensen. Je helpt op tijden die jou uitkomen. In de Speelotheek werken ongeveer 30 vrijwilligers in de leeftijd tussen 13-75 jaar. Dus wil je leuke collega's? Dat horen we graag. Dan plannen we snel een kennismaking. Vrolijke groet, Judit (vrijwilligers coördinator) Lees meer over de Speelotheek Hoograven op de site [website verborgen] #duurzaam spelen #deeleconomie #spelen is belangrijk#iedereenteltmee

Jongeren
Kom speelgoed controleren of videoā€™s maken
Utrecht

Kom speelgoed controleren of videoā€™s maken

Maandelijks Ā· 2 tot 4 uur
Speelotheek Hoograven

De Speelotheek Hoograven (een bieb vol speelgoed) zoekt versterking! Hier heeft iedereen toegang tot tof en leeftijd geschikt speelgoed. Leuk , sociaal en duurzaam. Door spullen te delen, worden ze hergebruikt, gooien we minder weg en maken we bewustere keuzes in de aanschaf van eigen speelgoed en spellen. Gaaf toch! Help mee als speelgoedcontroleur. Iedere woensdagavond van 20.00 - 22.00 uur checken we het speelgoed dat terug komt. Dat is veel werk, maar altijd gezellig met goede koffie, thee limonade en lekkers. Hou je van plannen/organiseren? Tof, we doen mee aan NL Doet, Burendag en buurtmarkten. Ook wil de speelotheek zelf activiteiten organiseren zoals een bordspelavond. Meedoen in het evenementen/activiteiten team kan op tijden dat het jou uitkomt in overleg met de anderen. Ons speelgoedteam beheert de speelgoedcollectie. Ze kopen nieuw speelgoed en maken incompleet speelgoed weer compleet. Nieuw speelgoed klaarmaken voor uitleen is veel werk. Invoeren in de computer, alles voorzien van codes, foto's maken voor de catalogus. Dat doen we vaak samen tijdens codeer ochtenden of avonden. Ook zoeken we mensen die toffe filmpjes over de Speelotheek willen maken. Over speelgoed, over de uitleen en over ons leuke werk. Voor de maandagmiddag dienst zoeken we mensen van 15.00 uur -17.00 uur. Op zaterdagochtend is hulp nodig van 09.15 - 11.30 uur. Het controleren van speelgoed doen we dus iedere woensdagavond van 20.00 - 22.00 uur. Andere taken & zaken (activiteitenteam, speelgoedteam) mag je naar eigen agenda indelen en uitvoeren. We werken altijd in team verband, met veel leuke collega's. Ook is er jaarlijks een leuk personeelsfeest en ben je gratis lener van de Speelotheek. Check de site [website verborgen] voor meer info. Je bent super welkom, we leren je graag kennen. Hopelijk tot snel & een vrolijke groet Judit Coördinator Speelotheek Hoograven

Jongeren
Besturen = leuk - diverse expertises gezocht
Utrecht

Besturen = leuk - diverse expertises gezocht

Maandelijks Ā· 5 tot 15 uur
Speelotheek Hoograven

De Speelotheek Hoograven is een bieb vol speelgoed. Hier leen je geen boeken maar speelgoed. Zodat mensen zich ontwikkelen en (weer) spelen, even weg van dat scherm. En toegang tot passend speelgoed voor iedereen. Als bestuurslid doe je mee in een sociale, duurzame, groeiende organisatie. Je hoeft geen bestuurservaring te hebben. De Speelotheek Hoograven is een pionier in Speelothekenland. We leren, proberen en maken ook fouten, dat mag. De organisatie telt ongeveer 30 structurele vrijwilliger met hart voor de zaak. Het bestuur bestaat nu uit 4 personen met vooral IT en communicatie expertise. Met een uitbreiding kunnen we nog meer doen en bereiken! Geloof ons: besturen = leuk, als je dat met een toffe ploeg mensen doet. Enthousiaste bestuursleden die van aanpakken weten die zoeken we: - iemand die de evenementen wil oppakken - iemand met een goed (politiek) netwerk in Utrecht - iemand die het leuk vindt om stagiaires en studenten te begeleiden. Je hoeft geen bestuurservaring te hebben. We doen het samen en in de praktijk leer je dat het beste. We vergaderen ongeveer 8 keer per jaar in de avonduren, digitaal aansluiten mag ook. Verder is het bestuur betrokken en actief bij activiteiten. De praktijk en verschillende teams (IT team, speelgoedteam, activiteitenteam) staan dichtbij. Leuk als je contact opneemt voor een kennismaking.

Bekijk alles

Anderen bekeken ook

Coƶrdinator VoorleesExpress
Utrecht

Coƶrdinator VoorleesExpress

Wekelijks Ā· 1 tot 2 uur
Taal Doet Meer

Coördinator VoorleesExpress Utrecht Bij de VoorleesExpress komt een vrijwilliger wekelijks bij een gezin thuis om de kinderen (van 2 tot 8 jaar) voor te lezen, met ze te spelen en te praten. We stimuleren daarmee de taalontwikkeling van de kinderen en verrijken samen met de ouders de taalomgeving thuis. De ouders krijgen handvatten om op meerdere manieren taal aan te bieden en boeken een blijvende plek te geven in het dagelijks leven. Als coördinator begeleid je een groepje gezinnen en voorlezers. Op die manier kan jij ervoor zorgen dat er bij nog meer gezinnen voorgelezen wordt! Wat doe je als Coördinator VoorleesExpress? Als coördinator begeleid je een jaar lang een groepje gezinnen en voorlezers. Je vormt de spil tussen de gezinnen, voorlezers en de projectleiding en bewaakt de voortgang van het project. Je bent goed op de hoogte van wat er in de gezinnen gebeurt en legt de voortgang vast. Met elke voorlezer ga je drie keer mee naar het gezin. Om deze taken zo goed mogelijk te kunnen vervullen word je begeleid door de projectleiding van VoorleesExpress Utrecht. Het coördineren kost je ongeveer 2 uur per week. Wat heb jij in huis? • Je hebt affiniteit met kinderen, taal en culturen; • Je staat open voor nieuwe ontmoetingen; • Je hebt plezier in organiseren en coachen; • Je bent leergierig, zelfstandig en betrouwbaar; • Je bent wekelijks flexibel beschikbaar; • Je bent bereid om je voor een periode van minimaal een jaar te committeren; Wat krijg jij ervoor terug? Als coördinator kun je ervaring opdoen met een grote en diverse groep vrijwilligers en deelnemers uit allerlei culturen. Je krijgt begeleiding vanuit de organisatie en je kunt deelnemen aan deskundigheidsbevordering en verschillende andere activiteiten. Tot slot bieden wij ook een vrijwilligerscontract en een WA-verzekering. Heb je belangstelling voor de functie van coördinator? Reageer dan op deze functie! Met eventuele vragen kun je terecht bij Anandi Schelfhout, projectleider bij Taal Doet Meer.

Vrijwilligers gezocht!
Utrecht

Vrijwilligers gezocht!

Maandelijks Ā· 4 tot 8 uur
Wijkwijzer Noordoost

Vrijwilliger voor je eigen wijk? Woon jij in Noordoost Utrecht en lijkt het je leuk iets voor je wijk te betekenen? De Wijkwijzer is hét informatiepunt in Noordoost van, door en voor wijkbewoners. We zijn op zoek naar mensen die samen het leuk vinden om via de website en digitale nieuwsbrief in beeld te brengen, te delen wat er allemaal in onze wijk te doen is. Vind je het leuk om stukjes te schrijven, of vind je het leuk om te netwerken? Je bent van harte welkom!

Jongeren
Breng jij Gerdien (55) wat vrolijkheid?
Houten

Breng jij Gerdien (55) wat vrolijkheid?

Wekelijks Ā· 2 tot 3 uur
Handjehelpen

Gerdien (55) heeft autisme, kampt met een complex posttraumatische stressstoornis en met gezondheidsproblemen. Ze woont zelfstandig, krijgt goede begeleiding, maar is enorm eenzaam. Ze heeft veel moeite met dat mensen haar bijna niet als Gerdien zien, maar als een apart mens. Zegt zelf dat ze niet in een hokje past en daarom niet goed begrepen wordt door veel mensen. Gerdien hecht erg aan 'afspraak is afspraak' en kom soms wat rigide over, ook is ze heel gevoelig voor letterlijkheid van taal. Gerdien is een vriendelijke vrouw die zeer creatief is, ze heel veel hobby’s die een beroep doen op de fijne motoriek. Zo doet ze aan 3D origami en diamond painting. Ook houdt ze van denk- en cijferspellen, mahjong, backgammon, codekrakers, de betoverende doolhof, maar ook van binaire puzzels en sudoku’s. Gerdien zoekt een maatje. Iemand die Gerdien ziet als wie ze is en niet als iemand met beperkingen. Iemand die met zijn of haar hart komt! Ze wil graag naar buiten, fietsen, wandelen, een praatje maken en/of een spelletje doen. Fijn als jij degene bent die de communicatie gaande houdt. Gerdien zoekt een stabiel, rustig iemand, die zich aan zijn of haar afspraken houdt. Man of vrouw maakt niet uit, wel fijn als je 40 jaar of ouder bent en wat levenservaring hebt. Gerdien spreekt graag 1 x per week af, in overleg met het maatje wanneer dit voor hen beiden uitkomt. Breng jij wat gezelligheid en vrolijkheid in het leven van Gerdien? Ze ontvangt je graag. Over vrijwilligerswerk bij Handjehelpen Bij Handjehelpen vind je vrijwilligerswerk dat bij jou past. We gaan altijd op zoek naar een passende match op basis van jouw wensen en beschikbaarheid. We hebben een breed aanbod, van ‘eenvoudig’ vrijwilligerswerk tot hulp waarbij specifieke kennis of ervaring nodig is. De hulp wordt één op één gegeven. Dat wil zeggen dat je maatje wordt van één hulpvrager, die je in zijn of haar huis opzoekt of met wie je samen leuke dingen onderneemt. Ons vrijwilligerswerk is gericht op sociaal contact voor een langere periode. Onze vrijwilligers laten weten dat het vrijwilligerswerk hen echt een goed gevoel geeft en dat ze nieuwe dingen leren. Ze beoordelen Handjehelpen met een 8!

Psychologen gezocht: uitkeringen bij lyme
Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Leeuwarden, Assen, Arnhem, Tilburg, Maashorst, Echt-Susteren

Psychologen gezocht: uitkeringen bij lyme

Maandelijks Ā· 1 tot 20 uur
Lymevereniging

Wil jij patiënten in een kwetsbare positie helpen met hun baan en inkomsten en direct bijdragen aan een betere levenskwaliteit? Dan zoeken we jou! šŸ’Ŗ WAT DOET DE WERKGROEP UITKERINGEN VAN DE LYMEVERENIGING? BESTUUR ADVISEREN: Deze werkgroep adviseert het bestuur van de Lymevereniging over mogelijkheden om mensen met lyme te ondersteunen bij het krijgen van een inkomensvervangende uitkering (ziektewet, WIA, IVA, Wajong, bijstand e.a.); daarbij komen ook vragen aan de orde over arbo-regels, de bedrijfsarts en de WMO. TRAININGEN GEVEN: Daarnaast organiseert de werkgroep de ‘UWV-training’: een training die mensen met lyme voorbereidt op hun arbeidsongeschiktheidstraject. CLIËNTEN BEGELEIDEN: Tot slot beschikt de werkgroep over vrijwilligers met zeer veel ervaring die individuele mensen met lyme begeleiden bij hun aanvraagtraject, via mail en telefoon; voor dit werk zoeken we nu een aanvullende vrijwilliger. Deze begeleiding is niet eenvoudig, omdat de materie ingewikkeld is en mensen veel tegenwind ervaren bij het verkrijgen van een uitkering. Maar het werk is ook buitengewoon bevredigend, omdat het geregeld lukt om iemand effectief te helpen. Als dat lukt, dan is zo’n persoon voor jaren uit de zorgen, en dat is dan mede aan jou te danken. Afhankelijk van de tijd die jij beschikbaar bent, krijg je meer of minder aanvragers toegewezen. šŸ” WIE ZOEKEN WE? De werkgroep uitkeringen zou graag meer mensen met een sociaal juridische achtergrond aan het team toevoegen, zodat onze expertise nog breder wordt. Denk hierbij aan arbodeskundigen, (arbeids)juristen, keuringsartsen, rechters, psychologen en advocaten. Staat jouw expertise hier niet bij, maar denk je toch iets toe te kunnen voegen aan ons team? Meld je dan ook zeker aan! ā±ļø LOCATIE EN INZET Vrijwilligerswerk bij de werkgroep uitkeringen kan volledig vanuit huis gedaan worden. Het is mogelijk om je aan te sluiten bij UWV trainingen (die soms op locatie plaatsvinden), maar dit is niet verplicht. Hiervoor is reisvergoeding beschikbaar. Een inzet van minimaal 2 uur per week zou gewenst zijn. šŸ’š WAT KUNNEN WIJ JOU BIEDEN? 1ļøāƒ£ Interessant vrijwilligerswerk waarmee je direct positieve impact maakt op het leven van mensen in een kwetsbare positie. 2ļøāƒ£ Begeleiding door een ervaren vrijwilligers waardoor je altijd bij iemand terecht kan voor hulp en advies. 3ļøāƒ£ Deze functie kan geheel vanuit thuis en bed gedaan worden. 4ļøāƒ£ Vrijwilligersvergoeding bij een inzet van meer dan tien uur per maand. 5ļøāƒ£ De optie om regelmatig te co-werken met andere vrijwilligers. Dat is gezellig én praktisch. Het is niet verplicht om hieraan deel te nemen. 6ļøāƒ£ Onkostenvergoeding. 7ļøāƒ£ Mogelijkheid tot scholing. ā—ļø INTERESSE Wil jij ons komen versterken in de werkgroep uitkeringen? Stuur ons een berichtje en dan gaan we zo snel mogelijk met je in gesprek! Heb jij geen sociaal juridische achtergrond, maar wil je je toch inzetten voor de werkgroep uitkeringen? Meld je dan ook zeker aan!

Arbeidsjuristen gezocht: uitkeringen bij lyme
Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Leeuwarden, Assen, Arnhem, Tilburg, Maashorst, Echt-Susteren

Arbeidsjuristen gezocht: uitkeringen bij lyme

Maandelijks Ā· 1 tot 20 uur
Lymevereniging

Wil jij patiënten in een kwetsbare positie helpen met hun baan en inkomsten en direct bijdragen aan een betere levenskwaliteit? Dan zoeken we jou! šŸ’Ŗ WAT DOET DE WERKGROEP UITKERINGEN VAN DE LYMEVERENIGING? BESTUUR ADVISEREN: Deze werkgroep adviseert het bestuur van de Lymevereniging over mogelijkheden om mensen met lyme te ondersteunen bij het krijgen van een inkomensvervangende uitkering (ziektewet, WIA, IVA, Wajong, bijstand e.a.); daarbij komen ook vragen aan de orde over arbo-regels, de bedrijfsarts en de WMO. TRAININGEN GEVEN: Daarnaast organiseert de werkgroep de ‘UWV-training’: een training die mensen met lyme voorbereidt op hun arbeidsongeschiktheidstraject. CLIËNTEN BEGELEIDEN: Tot slot beschikt de werkgroep over vrijwilligers met zeer veel ervaring die individuele mensen met lyme begeleiden bij hun aanvraagtraject, via mail en telefoon; voor dit werk zoeken we nu een aanvullende vrijwilliger. Deze begeleiding is niet eenvoudig, omdat de materie ingewikkeld is en mensen veel tegenwind ervaren bij het verkrijgen van een uitkering. Maar het werk is ook buitengewoon bevredigend, omdat het geregeld lukt om iemand effectief te helpen. Als dat lukt, dan is zo’n persoon voor jaren uit de zorgen, en dat is dan mede aan jou te danken. Afhankelijk van de tijd die jij beschikbaar bent, krijg je meer of minder aanvragers toegewezen. šŸ” WIE ZOEKEN WE? De werkgroep uitkeringen zou graag meer mensen met een sociaal juridische achtergrond aan het team toevoegen, zodat onze expertise nog breder wordt. Denk hierbij aan arbodeskundigen, (arbeids)juristen, keuringsartsen, rechters, psychologen en advocaten. Staat jouw expertise hier niet bij, maar denk je toch iets toe te kunnen voegen aan ons team? Meld je dan ook zeker aan! ā±ļø LOCATIE EN INZET Vrijwilligerswerk bij de werkgroep uitkeringen kan volledig vanuit huis gedaan worden. Het is mogelijk om je aan te sluiten bij UWV trainingen (die soms op locatie plaatsvinden), maar dit is niet verplicht. Hiervoor is reisvergoeding beschikbaar. Een inzet van minimaal 2 uur per week zou gewenst zijn. šŸ’š WAT KUNNEN WIJ JOU BIEDEN? 1ļøāƒ£ Interessant vrijwilligerswerk waarmee je direct positieve impact maakt op het leven van mensen in een kwetsbare positie. 2ļøāƒ£ Begeleiding door een ervaren vrijwilligers waardoor je altijd bij iemand terecht kan voor hulp en advies. 3ļøāƒ£ Deze functie kan geheel vanuit thuis en bed gedaan worden. 4ļøāƒ£ Vrijwilligersvergoeding bij een inzet van meer dan tien uur per maand. 5ļøāƒ£ De optie om regelmatig te co-werken met andere vrijwilligers. Dat is gezellig én praktisch. Het is niet verplicht om hieraan deel te nemen. 6ļøāƒ£ Onkostenvergoeding. 7ļøāƒ£ Mogelijkheid tot scholing. ā—ļø INTERESSE Wil jij ons komen versterken in de werkgroep uitkeringen? Stuur ons een berichtje en dan gaan we zo snel mogelijk met je in gesprek! Heb jij geen sociaal juridische achtergrond, maar wil je je toch inzetten voor de werkgroep uitkeringen? Meld je dan ook zeker aan!

Ervaringsdeskundigen uitkeringen bij lyme
Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Leeuwarden, Assen, Arnhem, Tilburg, Maashorst, Echt-Susteren

Ervaringsdeskundigen uitkeringen bij lyme

Maandelijks Ā· 1 tot 20 uur
Lymevereniging

Heb jij ervaring met uitkeringen/werken met de ziekte van Lyme en wil je andere patiënten met die ervaring helpen? Dan zoeken we jou! 1-3 dagdelen per maand. Vrijwilligersvergoeding, scholing en begeleiding mogelijk! šŸ” WIE ZOEKEN WE? - Mensen de ervaring hebben met het inkomensvervangende uitkeringen bij de ziekte van Lyme (bijvoorbeeld: ziektewet, WIA, IVA, Wajong, bijstand e.a.). - Mensen die ervaring hebben met werken en de ziekte van Lyme (bijvoorbeeld: Gesprekken met leidinggevende of verzekeringsartsen of arbodiensten. Traject dat komt voor de afkeuring). - Mensen die interesse hebben in arbeidsrecht kant en juridische kant van het hebben van Lyme. šŸ’Ŗ WAT DOET DE WERKGROEP BESTUUR ADVISEREN: Deze werkgroep adviseert het bestuur van de Lymevereniging over mogelijkheden om mensen met lyme te ondersteunen bij het krijgen van een inkomensvervangende uitkering (ziektewet, WIA, IVA, Wajong, bijstand e.a.); daarbij komen ook vragen aan de orde over arbo-regels, de bedrijfsarts en de WMO. TRAININGEN GEVEN: Daarnaast organiseert de werkgroep de ‘UWV-training’: een training die mensen met lyme voorbereidt op hun arbeidsongeschiktheidstraject. CLIËNTEN BEGELEIDEN: Tot slot beschikt de werkgroep over vrijwilligers met zeer veel ervaring die individuele mensen met lyme begeleiden bij hun aanvraagtraject, via mail en telefoon; voor dit werk zoeken we nu een aanvullende vrijwilliger. Deze begeleiding is niet eenvoudig, omdat de materie ingewikkeld is en mensen veel tegenwind ervaren bij het verkrijgen van een uitkering. Maar het werk is ook buitengewoon bevredigend, omdat het geregeld lukt om iemand effectief te helpen. Als dat lukt, dan is zo’n persoon voor jaren uit de zorgen, en dat is dan mede aan jou te danken. Afhankelijk van de tijd die jij beschikbaar bent, krijg je meer of minder aanvragers toegewezen. ā±ļø LOCATIE EN INZET Vrijwilligerswerk bij de werkgroep uitkeringen kan volledig vanuit huis gedaan worden. Het is mogelijk om je aan te sluiten bij UWV trainingen (die soms op locatie plaatsvinden), maar dit is niet verplicht. Hiervoor is reisvergoeding beschikbaar. Je bent als ervaringsdeskundige ongeveer 1 tot 3 dagdelen per maand werkzaam binnen de werkgroep uitkeringen. šŸ’š WAT KUNNEN WIJ JOU BIEDEN? 1ļøāƒ£ Interessant vrijwilligerswerk waarmee je direct positieve impact maakt op het leven van mensen in een kwetsbare positie. 2ļøāƒ£ Begeleiding door een ervaren vrijwilligers waardoor je altijd bij iemand terecht kan voor hulp en advies. 3ļøāƒ£ Deze functie kan geheel vanuit thuis en bed gedaan worden. 4ļøāƒ£ Vrijwilligersvergoeding bij een inzet van meer dan tien uur per maand. 5ļøāƒ£ De optie om regelmatig te co-werken met andere vrijwilligers. Dat is gezellig én praktisch. Het is niet verplicht om hieraan deel te nemen. 6ļøāƒ£ Onkostenvergoeding. 7ļøāƒ£ Mogelijkheid tot scholing. 8ļøāƒ£ De ervaring die je in de werkgroep uitkeringen opdoet, staat mooi op je CV. ERVARING VRIJWILLIGER: “Ik had een hopeloos gevoel over alles rondom uitkeringen, maar door de aanpak die ik zie in de werkgroep uitkeringen, zie je dat je mensen meer grip kan geven en dat geeft voldoening.” Wil jij ons komen versterken als ervaringsdeskundige? Stuur dan zeker een berichtje en dan gaan we zo snel mogelijk met je in gesprek!

Bestuurslid Webbeheer - Lymevereniging
Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Eindhoven, Amsterdam, Groningen, Leeuwarden, Assen, Arnhem, Tilburg, Maashorst, Echt-Susteren

Bestuurslid Webbeheer - Lymevereniging

Maandelijks Ā· 1 tot 20 uur
Lymevereniging

šŸ’š Meebeslissen over de koers van de Lymevereniging? Meld je aan als Bestuurslid! Huidig bestuurslid Communicatie Lidewij Boeken zal binnenkort haar stokje overdragen. Haar taken worden in tweeën gesplitst en daarom zijn wij hard op zoek naar twee nieuwe bestuursleden. In deze oproep zijn we op zoek naar een bestuurslid met een passie voor webbeheer, marketing en/of communicatie. Lijkt dit je wat? Meld je dan aan via deze link en dan gaan we zo snel mogelijk met elkaar in gesprek! Aanmelden en een gesprek aangaan is vrijblijvend! šŸ„° BESTUURSLID ZIJN IS MEER DAN ALLEEN VRIJWILLIGERSWERK šŸ’š Fijne collega’s: Binnen het bestuur werk je samen met enthousiaste collega's. Naast respect en waardering voor elkaar vinden we het belangrijk om, als we op locatie vergaderen, het gezellig te maken onder het genot van bijvoorbeeld een lekkere lunch. Daarnaast stuur je een team aan van gezellige en gedreven vrijwilligers die een passie hebben voor hun vrijwilligerswerk. šŸ’š Jezelf ontwikkelen: Veel verschillende vaardigheden & kennis opdoen en de mogelijkheid om allerlei interessante cursussen te volgen via PGO support. šŸ’š Een zinvolle tijdsbesteding: De website en de nieuwsbrief zijn DE plekken waar we aan de buitenwereld kunnen laten zien wat voor moois de vereniging allemaal doet. Daarnaast helpt het om patiënten, hun naasten en experts te informeren over de ziekte en kunnen we handvatten bieden voor diagnose, behandeling, hulp en lotgenotencontact. Hier draag jij actief aan mee als bestuurslid webredactie! šŸ’š Ondersteuning vanuit het bestuur: Omdat jij je actief inzet voor lymepatiënten, wordt je hierbij vanuit de vereniging geholpen door middel van goede begeleiding, scholing, vrijwilligers- en onkostenvergoeding, zodat jij jouw werk duurzaam kan uitvoeren. šŸ’Ŗ WAT DOET EEN BESTUURSLID WEBBEHEER? 1ļøāƒ£šŸ™‹ Bestuurstaken: Bestuursvergadering (online 1x per 4 weken, 3 uur), meeschrijven aan verslagen, meebeslissen over koers van Lymevereniging, ALV’s (1 tot 2 per jaar), samenwerken met bestuursleden, teamleider vrijwilligers, heidag op locatie (minimaal 1x per jaar). 2ļøāƒ£šŸ‘„ Teamleider webredactie: Leiding geven, aansturen, team meetings, taken verdelen, inwerken vrijwilligers, luisterend oor, eerste contactpersoon, ondersteunen teamleden, eindverantwoordelijk voor de website. 3ļøāƒ£šŸ“© Coördinator nieuwsbrief: Strategie voor de nieuwsbrief uitdenken en waarborgen, aansturen vrijwilligers nieuwsbrief, kwaliteit van de nieuwsbrief controleren, zicht houden op of de belangen van de vereniging worden nagestreefd, eindverantwoordelijk voor de nieuwsbrief. 4ļøāƒ£šŸ“£ Campagnes opzetten: De website uitvoering van campagnes vanuit de Lymevereniging uitwerken, de strategie ontwikkelen en daarna de campagne met je teamleden uitvoeren. 5ļøāƒ£šŸ“ˆ Statistieken analyseren: Elk kwartaal de statistieken van de website en nieuwsbrief analyseren, onderzoeken of er aanpassingen gedaan moeten worden op de strategie en de statistieken & bevindingen doorgeven aan het bestuur. 6ļøāƒ£šŸ’¬ Communicatie met andere afdelingen: Samenwerken met de andere bestuursleden en communicatie met andere afdelingen van de Lymevereniging zodat hun werk vertaald kan worden in website en nieuwsbrief content. šŸ”Ž WIJ ZOEKEN JOU ALS JIJ: āœ… 20 tot 25 uur per maand beschikbaar bent. āœ… Kennis hebt van copywriting, marketing of communicatie. āœ… Empatisch leiding kan geven. āœ… Een connectie hebt met de ziekte van Lyme. šŸ™‹ ERVARING LIDEWIJ BOEKEN: ā“ Waarom ben jij bestuurslid geworden? šŸ’¬  “Omdat ik het fijn en belangrijk vind om de ervaringen die ik heb opgedaan in te zetten om anderen te helpen en zo hopelijk situaties te kunnen verbeteren. Ik vond het ook belangrijk om mee te beslissen welke koers de Lymevereniging opgaat en dat de vereniging transparanter werd naar haar leden toe.” ā“ Waarom ben jij je als bestuurslid gaan focussen op webbeheer? šŸ’¬ “Een goedwerkende, overzichtelijke en toegankelijke website en nieuwsbrief is enorm belangrijk. Dit draagt namelijk bij aan het bereik, maar ook de positie van de vereniging. Wat mij betreft onmisbaar als je als serieuze partij gezien wil worden als patiëntenvereniging. Ik ben dankbaar dat ik mijn steentje heb bij kunnen dragen op deze gebieden, en we mooie resultaten behalen. Er is nog een hoop werk te verrichtten, maar je staat nooit alleen. Een team van deskundige en gemotiveerde vrijwilligers staat klaar om je hierbij te helpen” ā“ Moet iemand al alles weten om bestuurslid te worden? šŸ’¬ “Zeker niet, ook ik ben ooit ergens begonnen, en stap voor stap leer je steeds meer. Ik zet mij tot mei 2024 dan ook graag in om bestuursleden die mij zullen vervangen in te werken en begeleiden. Ook andere bestuursleden kunnen je hierbij helpen. Via Fonds PGO kun je gratis cursussen volgen en je zult leiding geven aan een team van deskundige en gemotiveerde vrijwilligers. Kennis van de ziekte van Lyme, copywriting, marketing en/of communicatie is echter wel belangrijk bij deze functie, maar ook voor de laatste twee kan je extra kennis opdoen via cursussen.” šŸ’š Wil jij een kans wagen en je aanbieden als bestuurslid webbeheer? Stuur ons dan zeker een berichtje en dan gaan we snel in gesprek! Aanmelden is geheel vrijblijvend.

Doe jij ook mee?
Nieuwegein

Doe jij ook mee?

Wekelijks Ā· 1 tot 1 uur
Buddy to Buddy Nieuwegein

Onze 1e succesvolle ronde in Nieuwegein is achter de rug, wat een bijzonder traject hebben we met onze 25 buddykoppels afgerond! Wil jij ook buddy worden? Doe dan mee met onze 2e ronde die start in oktober. Iedereen kan meedoen, jong, oud, alleen of als gezin. Je kunt van betekenis zijn door jezelf te zijn. Door elkaar te leren kennen vergroot je niet alleen je eigen wereld maar ook die van een ander. Met slechts een kleine activiteit per week die past in jouw leven. Denk aan een wandeling, kopje koffie, samen sporten. En dat voor een periode van 4 maanden. Buddy to Buddy koppelt nieuwkomers die hun land van herkomst moesten verlaten aan stads- of dorpsgenoten op basis van gelijkwaardigheid en gedeelde interesses. Wil je meer weten? Kom dan naar een van onze informatieavonden waar we alles over het vier maanden durende Buddy-traject vertellen: Dinsdag 10 september en woensdag 25 september! Locatie: Stichting Balans, Hoornseschans 1 in Nieuwegein Vanaf 19.00 uur is er inloop, het programma start om 19.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Wil je nu vast meer informatie? Mail ons [e-mailadres verborgen] Meer informatie vind je op onze website [website verborgen].

Jongeren
Deelnemers voor de cliƫntenraad van het UWV
Rotterdam, Echt-Susteren, Maashorst, Tilburg, Amsterdam, Arnhem, Assen, Leeuwarden, Groningen, Eindhoven, Zwolle, Utrecht

Deelnemers voor de cliƫntenraad van het UWV

Maandelijks Ā· 2 tot 20 uur
Lymevereniging

GEZOCHT: deelnemers voor de cliëntenraad van het UWV šŸ“£ WAAROM DE CLIËNTENRAAD? De werkgroep uitkeringen vroeg zich af “Op weke manieren kunnen we nog meer en breder opkomen voor de belangen van lymepatiënten?”. Daaruit kwam het idee om in alle cliëntenraden van het UWV (elf verspreid over het land) een lymepatiënt te hebben zitten die ons vertegenwoordigd en op kan komen voor de belangen van lymepatiënten. De cliëntenraad denkt gevraagd en ongevraagd mee met UWV en geeft advies. Door samen met anderen te strijden voor een beter beleid van het UWV, kan je af en toe iets inbrengen waar tienduizenden mensen iets aan hebben in de toekomst. Afgelopen twee jaar hebben we veel werving gedaan om dit project op te zetten, maar er is nog geen succes door gebrek aan aanmeldingen. Help jij ons met echt invloed uitvoeren binnen het UWV? Meer informatie over de cliëntenraad kan je hier vinden: [website verborgen] [website verborgen] Clientenparticipatie-[telefoonnummer verborgen](1).pdf šŸ’Ŗ WAT GA JE DOEN: Namens jezelf en de vereniging deelnemen aan de vergaderingen van de cliëntenraad van het UWV. Hierbij maak je de ervaringen van jou zelf en andere lymepatiënten rondom beleid kenbaar, zodat er ook oplossingen kunnen komen. Ook vergader je over de ervaringen die anderen hebben rondom het UWV. Vergaderen met Lymevereniging over actiepunten en samen met de werkgroep uitkeringen kijken naar welke actiepunten belangrijk zijn. Gevraagd en ongevraagd advies geven aan het UWV en meedenken over hoe zij hun service kunnen verbeteren. šŸ™‹ WIE KAN DEELNEMEN? Iedereen die: Bezig is met de UWV aanvraag- of bezwaarprocedure Een UWV uitkering heeft. Een UWV voorziening heeft. Staat ingeschreven als werkzoekende bij het UWV. šŸ’š WIJ ZOEKEN JOU ALS: Lyme hebt en met het UWV te maken hebt, maar deze ervaringen wel al enigszins verwerkt hebt zodat er een constructief gesprek kan plaatsvinden. De belangen van lymepatiënten kunt aankaarten, maar ook naar de belangen van anderen in de cliëntenraad kan kijken. In staat bent om documenten te lezen, begrijpen en toetsen. Bereid bent om scholing te volgen. In staat bent om naar bijeenkomsten te reizen (vervoer kan door het UWV geregeld worden). Vaak in je eigen regio, maar af en toe op een centraal punt in het land 2 dagen per week beschikbaar bent šŸ’¬ ERVARING VRIJWILLIGERS: “Ik kan op de bank zitten mokken over dat stomme UWV, of ik kan me inzetten zodat andere mensen niet tegen dezelfde dingen aanlopen.” “In veel gevallen doet het UWV ook echt iets met onze inbreng. Je maakt dus echt een verschil, van binnenuit!” šŸ’š WAT KUNNEN WIJ JOU BIEDEN? 1ļøāƒ£ Interessant vrijwilligerswerk waarmee je een positieve impact maakt. 2ļøāƒ£ Begeleiding door een ervaren vrijwilligers waardoor je altijd bij iemand terecht kan voor hulp en advies. 3ļøāƒ£ Je bouwt een netwerk en veel kennis op. 4ļøāƒ£ Vrijwilligersvergoeding en onkostenvergoeding vanuit het UWV die niet in mindering gebracht wordt met je uitkering. 5ļøāƒ£ De ervaring die je in de werkgroep uitkeringen opdoet, staat mooi op je CV. 6ļøāƒ£ Mogelijkheid tot scholing. ā” INTERESSE EN VRAGEN Heb je interesse in of vragen over deze functie? Stuur dan een mailtje naar [e-mailadres verborgen]

Word mentor en kom op voor je cliƫnt
IJsselstein, Houten, Nieuwegein

Word mentor en kom op voor je cliƫnt

Maandelijks Ā· 4 tot 8 uur
Mentorschap Noordwest en Midden

Als mentor kom je op voor de zorgbelangen van iemand met een ziekte of beperking. Je ondersteunt je cliënt bij het nemen van beslissingen in zorg en welzijn. Bijvoorbeeld net als Renske, die mentor is van Ilse. Ilse heeft een verstandelijke beperking en vindt het moeilijk om zelf beslissingen te nemen in zorg en welzijn. Als mentor is Renske de wettelijk vertegenwoordiger en vertrouwenspersoon van Ilse. Zij helpt haar bij het maken van keuzes als wel of niet laten vaccineren of opereren. Ook zorgt Renske door overleg met de zorgverleners van Ilse dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Zij bezoekt haar regelmatig en dan maken ze een wandeling of doen een spelletje. Voor Ilse betekent het mentorschap behoud van eigen regie. Renske vindt het mentorschap een verrijking van haar leven. Renske is een van de 370 vrijwillige mentoren van Stichting Mentorschap Noordwest en Midden. Onze Stichting biedt mentorschap aan volwassenen met een verstandelijke of psychiatrische beperking, dementie of niet-aangeboren hersenletsel. De Stichting schoolt en begeleidt jou in je rol als mentor. Naast Ilse zijn er nog veel meer mensen die een mentor zoeken, dus word ook mentor! Wat krijg jij als mentor? • uitdagend vrijwilligerswerk met inhoud en persoonlijk contact • werk met een grote eigen inbreng, dat je flexibel kunt indelen • scholing en begeleiding • een maandelijkse onkostenvergoeding Ben jij de persoon die: • zich goed kan inleven in anderen • communicatief vaardig is en beslissingen durft te nemen • minimaal op MBO-4 niveau is opgeleid • minimaal 4 uur per maand beschikbaar is Neem dan contact op met coördinator Joost voor een nadere kennismaking.